background image
چه نوع لیوان یکبار مصرفی مناسب تر است؟

چه نوع لیوان یکبار مصرفی مناسب تر است؟

امروزه نسبت به سال های گذشته مصرف ظروف یکبار مصرف افزایش یافته است علت این مورد را می توان افزایش جمعیت و عدم نیاز به شستشوی ظروف در تعداد بالا و هم چنین قیمت پایین آن نسبت به دیگر ظروف و پذیرایی آسان آن در تعداد بالا دانست.اما آیا هر نوع لیوان یک بار مصرفی برای آشامیدن مایعات مفید می باشد. در بازار مصرف این ماده انواع لیوان برای آشامیدن وجود دارد از جمله لیوان های پلاستیکی، گیاهی و کاغذی و... که طبق آمار دانشمندان مصرف لیوان های پلاستیکی برای سلامتی بسیار مضر بوده و مصرف مواد آشامیدنی به خصوص آشامیدنی داغ در آن ها توصیه نمی شود و با توجه به ماهیت پلاستیکی این نوع از لیوان ها تجزیه آن ها بسیار دیرتر از دیگر مواد در طبیعت صورت گرفته و در نتیجه برای سلامتی بسیار زیان آور است. اما می توان گفت تنها علت استفاده این نوع از لیوان ها در ایران قیمت پایین آن نسبت به دیگر ظروف می باشد که همین قیمت پایین می توان زیان آور شده و سبب بیماری افراد و آسیب های جدی بر طبیعت گردد.

لیوان های گیاهی نیز یکی دیگر از انواع لیوان های مصرفی می باشد که تجزیه پذیری خوبی داشته و علت آن نیز پایه گیاهی ساخت این محصول است اما قیمت بالای آن سبب شده است که تولید و هم چنین خرید آن نسبت به دیگر انواع لیوان تولیدی کمتر باشد.لیوان های کاغذی را می توان بهترین نمونه جایگزین انواع این نوع محصولات دانست زیرا این نوع از لیوان قیمت مناسبی را دارد و هم تجزیه پذیری خوبی داشته و برای سلامتی انسان مضر نمی باشد و مصرف نوشیدنی گرم و سرد در آن امکان پذیر است.

با استفاده از لیوان کاغذی «بهکام» می توان تبلیغات مناسبی داشت و هر نوع آرم و طرحی که مدنظر شماست بر روی آن چاپ نمود، در واقع به نوعی یک ابزار تبلیغاتی مفید و کاربردی منظور می گردد. دارای پوشش پلی اتیلن بوده، بنابراین آب را نسبت به لیوان های پلاستیکی بهتر در خود نگه می دارد. مقدار حجم و فضای کمی را جهت بسته بندی در خود نگه داشته و وزن کمی دارد، بنابراین  نگرانی از بابت نگهداری آن وجود ندارد.

نظرات

می توانید نظر خود را در این قسمت وارد نماید.