background image
چگونه نیمه خالی لیوان برندسازی را پر کنیم

چگونه نیمه خالی لیوان برندسازی را پر کنیم

در اینکه دنیای این روزها دیجیتال و مدرن است شکی نیست، اما گزارش پایگاه‌هایی مثل norscot.com نشان می‌دهد که هنوز هم وزن بیشتر برندسازی و مارکتینگ روی دوش محصولات فیزیکی است. به عنوان مثال، در یک مطالعه ی پژوهشی در باب برندینگ عنوان شد که قریب به هشتاد درصد مشتریان یک کمپانی، نام آن برند را به واسطه ی کالایی تبلیغاتی (هدیه) تا یک سال بعد به خاطر داشته اند. جالب اینکه این رقم برای تبلیغات تلوزیونی تنها پنجاه درصد بوده و فضای مجازی کمتر از سی درصد ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرده‌است. در ادامه ی این مطلب با ما باشید تا راهکارهای موثر و اقتصادی برندسازی روزگار نوین را از نظر بگذرانیم.   

برندسازی چگونه اینقدر پیچیده شد؟

وقتی که بازار سر و شکل سنتی داشت، کافی بود شما محصول یا خدماتی خاص و باکیفیت ارائه دهید. نام و آوازه‌ی شما دهان به دهان می‌گشت و کارتان رونق می‌گرفت. در پی این امر، کم کم برند منحصر به فردی پدید می‌آمد و باقی ماجرا هم که مشخص است.

اما در طول زمان دو نکته تغییر کرد. اول اینکه متخصصان یک حوزه به صورت کمی گسترش پیدا کردند (دست زیاد شد) و مهم‌تر از آن اینکه، راه‌های معرفی برندها گوناگون شد. حالا حتی اگر یک کسب و کار به معنای واقعی کلمه "خاص" باشد، نیاز دارد پنجه در پنجه‌ی رقبا، خود را در جان و جهان مخاطب جاری و ساری سازد.

برندسازی و محصولات رایگان

در سراسر دنیا، آدمیان کالا، خدمات یا هر چیز رایگان را دوست دارند. چند سالی است که متخصصان برندینگ از این ویژگی استفاده می‌کنند و با ارائه‌ی محصولات رایگان مثل تیشرت، خودکار، لیوان تبلیغاتی و سایر محصولات تبلیغاتی راه رسیدن به مقصود را کوتاه می‌سازند.

توجه داشته باشید، حتی وقتی مجموعه‌ای به شما پیشنهاد استفاده‌ی رایگان از خدماتش، برای مدتی مشخص را می‌دهد، در واقع در حال ایجاد اعتیاد مصرف گرایی است. یک ماه از فلان سرویس استفاده می‌کنید و با پایان یافتن مدت رایگان، شوق ادامه‌ی در اختیار داشتن آن سرویس آنقدر زیاد است که اصلا به مبلغ پرداختی توجه ندارید. به همین راحتی.

چگونه از محصولات تبلیغاتی رایگان استفاده کنیم؟

می توان با یک ست اداری، سر رسید، تیشرت، کلاه و امثال این موارد آغاز کرد. اما پیشنهاد فعلی ما - به دلایلی- لیوان تبلیغاتی است. توجه داشته باشید، یک لیوان تبلیغاتی در وهله‌ی اول مورد استفاده‌ی هر کسی قرار می‌گیرد، در حالی که مثلا شاید یک نفر علاقه‌ای به پوشیدن تیشرت نداشته باشد.

مساله‌ی بعد که مهم‌تر است، موضوع دوام، عمر و ماندگاری است. هر روزی که لیوان تبلیغاتی شما روی میز یا درون فضایی مشخص حضور دارد، به منزله‌ی بالا بودن پرچم برند شما است.

در آخر هم باید به تجربه ی استفاده ی لذت بخش اشاره کنیم. خیلی مهم است که برندی با یک خاطره ی خوش و زیبا عجین شود. از آن جا که نوشیدن چای، قوه، دمنوش و علی الخصوص قهوه که این روزها در ذائقه‌ی ایرانی ها جا باز کرده است فوق العاده دلچسب تلقی می‌شود، مدیر یک مجموعه ی بزرگ و قابل احترام نباید فرصت استفاده از چنین ظرفیتی را از دست بدهد. در قسمت پایانی، دقیق تر و علمی، دلایل تاکید خود روی لیوان های تبلیغاتی همچون لیوان کاغذی یا پلاستیکی را شرح و بسط داده‌ایم.

برندسازی و لیوان تبلیغاتی

در هر کاری به دنبال حداقل هزینه و حداکثر سود هستیم. برندسازی هم از این معقوله جدا نیست. می‌توان لوگوی برندی را روی یک لیوان تبلیغاتی قرار داد و با این تکنیک، به صورت مویرگی تبلیغات کرد. شما لیوان را به یک نفر هدیه می‌دهید و اگر طراحی مناسبی انجام داده باشید، تمامی نفرات در ارتباط با آن شخص، روزانه لوگوی شما را روی آن لیوان تبلیغاتی مشاهده می‌کنند.

نکته ی بعدی در این باره، افزایش تعهد و وفاداری افراد نسبت به برند شما است. وقتی برای مخاطب خود ارزش قائل می‌شوید و به او هدیه ای کاربردی می دهید، حس وفاداری پدید می آید. همه می دانیم این احساس به کجا راه پیدا خواهد کرد.

چهار راه برای استفاده از لیوان های تبلیغاتی

این مقاله را با بیان چند و چون برندسازی نوین آغاز کردیم، به اهمیت مولفه‌های فیزیکی برندینگ گریزی زدیم و سپس لیوان های تبلیغاتی را به عنوان گل سرسبد ابزارهای امروزی برندسازی معرفی کردیم. حال اگر قصد شناخت نحوه‌ی استفاده از این ابزارآلات را دارید، بندهای زیر را در نظر داشته باشید تا از این طریق مقاله ی حاضر را به اتمام ببریم.

لیوان های تبلیغاتی خود را آماده کنید و به مشتریان همراه با خریدشان کادو دهید، وقتی مشتری ببیند که هر خرید از شما جایزه دارد، بیشتر و بهتر با شما ارتباط می گیرد؛

لیوان هایی با کیفیت بهتر در چنته داشته باشید. بد نیست که با شریک تجاری خود در یک ماگ یا لیوان تبلیغاتی چای بنوشید؛

لیوان های تبلیغاتی خود را در رویدادهای متفاوت فصلی و غیر فصلی عرضه کنید. مثلا یک نمایشگاه یا ورکشاپ مکان مناسبی برای این کار است.

نظرات

می توانید نظر خود را در این قسمت وارد نماید.