background image
مقایسه انواع لیوان

مقایسه انواع لیوان

در دنیای مدرن امروز ظروف یکبار مصرف از جایگاه ویژه ای بر خوردارند.عدم نیازاین ظروف به شستشو، یکی از اهداف مهم مصرف کنندگان از این نوع ظروف می باشد.در گذشته ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از اهمیت بیشتری برخوردار بودند اما به مرور زمان و با توجه به آگاهی مردم از مضرات آن بر محیط زیست و سلامت انسان استفاده از این ظروف رفته رفته کاهش یافت و این ظروف جایگاه خود را به ظروف یکبار مصرف کاغذی دادند.


قابلیت تجزیه پذیری ظروف و لیوان کاغذی از مهم ترین ویژگی های آنها می باشد، با این تفاوت که لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف فاقد این ویژگی می باشند و سال های بسیاری طول می کشد تا شاید این ظروف تجزیه شوند. همین امر،سبب نگرانی مسئولین برای تولید انبوه محصولات پلاستیکی شده است.


محققان بر این باورند که استفاده از هر نوع نوشیدنی گرم و سرد در لیوان های کاغذی یکبار مصرف مشکلی بدنبال ندارد.لیوان های کاغذی اغلب از نوعی پوشش مومی شکل تشکیل شده اند که سبب افزایش دوام آن ها شده وهمچنین باعث عدم تغییرکیفیت مواد موجود در آن ها می شود.

به گفته کارشناسان مصرف نوشیدنی های داغ و گرم در ظروف و لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف خطر ابتلا به سرطان را بدنبال دارد زیرا آن ها معتقدند که در اثر گرما ممکن است برخی از مواد شیمیایی و سمی و سرطان زا از ظروف پلاستیکی وارد محتویات داخل لیوان شود و وارد بدن فرد شود و زمینه مناسبی را برای ابتلا به انواع سرطان ها ایجاد کند اما برخی کارشناسان این مطلب را قبول ندارند.

نظرات

می توانید نظر خود را در این قسمت وارد نماید.